InfoSolutions söker Biomedicinsk analytiker

InfoSolutions söker en engagerad BMA som vill vara med och bidra till att förenkla IT i vården.

Om oss:

InfoSolutions erbjuder tjänster och produkter för hälso- och sjukvårdens hantering av information mellan IT-system. Med våra lättintegrerade webbprodukter erbjuder vi möjligheter till komplett elektronisk hantering av remisser och svar. Vi förmedlar mer än 300.000 elektroniska remisser och svar varje månad mellan ca 1000 vårdgivare, laboratorier och röntgenenheter.


Biomedicinsk analytiker till supportavdelningen

InfoSolutions söker en engagerad Biomedicinsk analytiker som vill vara med och bidra till att förenkla IT i vården. Här får du chansen att tillsammans med ett sammansvetsat team bestående av tekniker och hälsovårdsutbildad personal, hjälpa våra kunder erbjuda en bättre hälso- och sjukvård.

Ansvarskänsla är viktigt och vi jobbar på att ge support i världsklass så vi kan fortsätta leverera bra tjänster trots ökning av både antal kunder och tjänster. Företaget har en planerad tillväxt på mellan 20 – 40 %.

InfoSolutions som arbetsplats präglas av en familjär känsla och positiv attityd där vi värdesätter prestigelöshet och att ha kul på jobbet.

Arbetsuppgifter:

  • Första linjens support, vilket innebär att hantera kundärenden via telefon och mail.
  • Införanden/implementation, hjälpa kunder att komma igång med våra produkter/tjänster.
  • Hålla i utbildning för våra kunder.
  • Kontinuerlig kunduppföljning och viss införsäljning.
  • Delta i mässor.
  • Vara delaktig i projekt som representant från supportavdelningen.
  • Viss produktutveckling, dvs. både hitta och inrapportera fel samt ge förslag på ny funktionalitet.
  • 5-6 systemreleaser per år. Det innebär perioder av tester samt att kunna arbeta sen kväll på releasedagen.
  • Detektivarbete – kan du hitta orsaken till fel kan du även hjälpa våra utvecklare att göra produkten ännu bättre.

Kvalifikationer:

  • Du är utbildad BMA eller motsvarande med laboratoriebakgrund och har god insyn i laboratorievärlden.
  • Du har god IT-vana.
  • Du bör ha goda kunskaper i svenska, både skriftligen och muntligen.
  • Du brinner för att ge kunderna en bra kundupplevelse.
  • Du har ett positivt bemötande gentemot våra kunder och kan också förklara och hjälpa dem med frågeställningar.
  • Du är noggrann och ansvarskännande och trivs med att arbeta strukturerat.
  • Du är prestigelös – vi arbetar alla mot samma mål och hjälper varandra.
  • Du är lösningsorienterad och tycker om att arbeta i team.
  • Du är flexibel och har en förmåga att prioritera vid tvära kast.

Passar ovan in på dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Anställningsform: Tillsvidareanställning.

Kontoret ligger i Stockholm, Kista Science Tower.

Kontakta oss

För frågor är du varmt välkommen att kontakta kundservicechef Anna Apelgren på; anna.apelgren@infosolutions.se.

Skicka din ansökan bestående av CV och personligt brev till jan.karlsson@infosolutions.se senast 26 februari.

Intervjuer och urval sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.