LabPortalen slutar stödja Internet Explorer – nya utskriftsmetoder behövs

LabPortalen slutar stödja Internet Explorer från och med 7 april 2022. Nya utskriftsmetoder behövs för att skriva ut etiketter.

LabPortalen och eRemiss slutar stödja Internet Explorer i samband med att Microsoft avvecklar denna webbläsare. Detta innebär att vi inte testar funktionalitet i systemet för Internet Explorer och därmed inte kan garantera att systemet fungerar som tänkt om ni använder den webbläsaren. Vi kommer inte heller ge support för den webbläsaren ur ett felsökningsperspektiv.

LabPortalen och eRemiss stödjer följande webbläsare efter releasen 7 april:

  • Edge
  • Chrome
  • FireFox

Ni som idag använder de utgående utskriftsmetoderna ActiveX, Java eller DirektPrint för etikettutskrift behöver ändra till BrowserPrint eller ServerPrint för att fortsatt kunna skriva ut etiketter via LabPortalen och eRemiss.

Vi rekommenderar i första hand utskriftsmetoden BrowserPrint som ni enklast installerar själva med hjälp av denna guide. BrowserPrint fungerar både med USB- och nätverksanslutning.


ServerPrint fungerar endast med USB-anslutning lokalt på er server.

Behöver ni hjälp med installationen och konfigurationen av skrivare till någon av utskriftsmetoderna BrowserPrint eller ServerPrint, bokas det med InfoSolutions support. Kostnaden är 750 kr/30 minuter.